Leerlingenvervoer

Ouders/verzorgers zijn zelf verantwoordelijk voor het regelen van aangepast vervoer van en naar school. U dient dit elk schooljaar tijdig opnieuw aan te vragen.

Als de leerling aangewezen is op aangepast vervoer, kunnen de ouders dit jaarlijks aanvragen bij de eigen woongemeente. Het aangepast vervoer wordt betaald door de eigen gemeente die daarvoor contracten met taxibedrijven afsluit. De richtlijnen voor het toekennen van aangepast (taxi)vervoer kunnen per gemeente verschillen. Daarnaast dienen ouders aan te tonen dat de leerling door beperkingen of omstandigheden niet onder begeleiding gebracht kan worden per openbaar vervoer of eigen vervoer.

Sommige gemeenten vragen om een vervoersverklaring vanuit school. Deze kunt u aanvragen bij de administratie: info@kortevlietschool.nl

Ziekte en veranderingen

Wanneer uw kind ziek is of een wijziging in het vervoer van uw kind moet plaatsvinden, geeft u dat dan tijdig door aan de vervoerder. Dat kan bijvoorbeeld zijn bij een verhuizing of door weekendopvang. Als de vervoerder pas op het laatste moment op de hoogte is van gewenste of noodzakelijke veranderingen, dan is het niet altijd mogelijk deze wensen te honoreren. Bij tijdig overleg is meestal wel een oplossing te vinden. Als ouder bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van ziekte of een wijziging in het vervoer. De vakanties en vrije dagen (volgens het vakantierooster) geven wij als school door aan alle vervoerders.