Bewegingsonderwijs en zwemmen

Beweging is goed voor je ontwikkeling en gezondheid. Daarom bieden we op de Korte Vlietschool beweging, zwemles en sport aan.

De vakleerkracht gymnastiek biedt twee keer per week gymlessen aan met de leerdoelen uit de leerlijn. Binnen deze lessen worden ook judovaardigheden aangeleerd.

Zwemmen

Zwemonderwijs bieden we aan in het Vijf Meibad*. Alle leerlingen, uitgezonderd de leerlingen van De Zee, Het Strand en de Kleine Pont, krijgen één keer per week zwemles van gediplomeerde zweminstructeurs. We raden ouders aan om zelf ook regelmatig naar een zwembad te gaan met hun kind. Daardoor is een kind veelal eerder vrij van watervrees en kan het sneller starten met het aanleren van de zwemslag. Voor vragen over de zwemles in het algemeen of de vorderingen van uw kind kunt u contact opnemen met het Vijf Meibad* , telefoon (071) 531 28 27.

* Het Vijf Meibad gaat sluiten. De zwemlessen worden, zodra het nieuwe zwembad klaar is, gegeven in het zwembad aan de Voorschoterweg. Dit is op loopafstand
van de school. Wanneer de zwemlessen daar gaan starten is nog niet helemaal duidelijk maar waarschijnlijk al bij de start van het schooljaar 2023-2024.